dijous, 4 de març del 2021

Joan Margarit i Consarnau (1938-2021)

Ha mort Joan Margarit i Consarnau (1938-2021). 

Poeta i Arquitecte, fou catedràtic de l'ETSAB. Realment passarà a la història com poeta, poeta estimat per la seva societat com Martí Pol. La seva poesia fou sempre una referència per generacions de la cultura catalana. Ho hem sentit molt i molts. Tinc sols a casa dos llibres d'ell, Càlcul d'estructures i Casa de misericòrdia, però a pesar de no ser lector de poesia aquestes obres em significaren una finestra a les emocions que ens presenta. Sols per aportar una coneixença anecdòtica. El seu amic i col·lega Carles Buxadé, catedràtic d'estructures i ell mateix, catedràtic d'estructures II, eren usuaris assidus del centre de Càlcul de la Universitat Politècnica de Barcelona els anys 1974-1979, època en què jo n'era becari. Tenia la responsabilitat d'un sistema de dibuix automàtic (plòter) Kongsberg DM-1200 que els BUMA, ells que així anomenaven els seus programes en Fortran, utilitzaven el plòter com sortida gràfica de les seves modelístiques d'estructures. En aquella època eren joves i amables, i recollien tota mena de suggeriments pels seus programes que es connectaven amb un paquet de subrutines per generar codi entenedor pel plòter. A posteriori, sobre el 2005, un dia en un espai del Raval, a la plaça Folch i Torre, vaig escoltar-lo recitar i a la fi em vaig presentar recordant aquells temps, i ja gran i amb moltes pèrdues a sobre, no em va recordar ben bé. Descansi en pau grandíssim poeta. Amén.

Cap comentari: